Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Egenskaper som vi värdesätter
Sparbanken Alingsås vill ha öppna, enkla och engagerade medarbetare.
Samarbete, vill jobba i team och prestigelös
-
Gillar att samarbeta och se andra utvecklas
Samverkar genom att främja och utveckla andras idéer.
-
Delar med sig
Delar med sig av information och expertis för att uppnå önskade resultat.
-
Hittar sätt att kompromissa
Identifierar kollegornas behov för att uppnå ”win-win” resultat.
Kundfokus och service
-
Fokus på kunden
Prioriterar kundnöjdhet.
-
Ett genuint intresse för kunden
Visar genuint intresse för våra kunder och deras frågeställningar
-
Problemlösare
Hjälper till att lösa kunders problem på eget initiativ
-
Finns där för våra kunder
Är synlig och lättillgänglig för kunderna.
Självledarskap och tar ansvar
-
Höga mål
Gillar höga mål och jobbar hårt och uthålligt för att uppnå dem. -
Är effektiv i vardagen
Förändrar sitt beteende snabbt och effektivt för att uppnå mål, prioriterar i vardagen för att lösa problem. Tar prestigelöst emot hjälp av andra. -
Uppmärksammar problem
Uppmärksammar och tar tag i olösta problem. -
Arbetar strukturerat
Tar arbete och prestation på allvar; sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt.
-
Tar ansvar för sin egen utveckling
Tar ansvar för sin egen utveckling för att nå det som yrkesrollen innebär, med stöttning och coachning från chef och kollegor.
Förändringsbenägen, vill lära dig nya saker och anpassningsbar
-
Har en positiv grundinställning
Är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer.
-
Kan anpassa dig till nya situationer
Förändrar snabbt sitt beteende för att anpassa sig till nya omständigheter.
-
Kan arbeta konstruktivt även under press
Arbetar konstruktivt under press, stress och vid misslyckanden.
-
Påverkar sin omgivning och öppen för feedback
Påverkar sin omgivning snarare än reagerar på den. Är öppen för coachning och feedback från chef och kollegor.
Kommunikativ, initiativtagande och kan förmedla budskap om banken
-
Trovärdig i kommunikationen
Etablerar trovärdighet; tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar energi när du kommunicerar.
-
Är tydlig
Uppträder med en självklarhet /beslutsamhet och vågar vara tydlig i kontakt med kund.
-
Är social
Är socialt utåtagerande och vill förmedla budskap om banken.
Problemlösning
-
Bra på att analysera
Analyserar situationer för att identifiera ologiska eller inkonsekventa lösningar och förutse problem.
-
Hittar lösningar
Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem.
-
Ser helheten
Ser till helheten och prioriterar utifrån övergripande strategier.
-
Tar in ny kunskap
Arbetar snabbt in ny kunskap och använder sin erfarenhet på ett flexibelt sätt.
Ambassadör
-
Är stolt över banken
Känner en stolthet över banken och står för dess ideal.
-
Är övertygad om kraften i sparbanksidén
Är övertygad om det positiva i sparbanksidén och vill berätta om den.
-
Vill representera banken
Vill representera banken och aktivt främja bankens intresse. Har förståelse för att man är en representant och att det man säger och gör förknippas med banken.
-
Vill bidra till att göra avtryck
Har ett brinnande intresse och vill vara med och göra avtryck i lokalsamhället. Ser banken som ”mer än bara ett jobb”