Stampens cykel- en 10-åring med fokus service!

Det gäller att ha koll, menar Johan och Joakim som tillsammans äger Stampens Cykel. Dina rakade ben säger mycket om dig. För att inte tala om ifall du har skalmarna på solbrillorna utanpå eller innanför remmarna på hjälmen. Gör man fel där kan man lätt få onda ögat.  
 

Vi sitter och fikar på deras kontor och de pekar på hur lätt det är att snöa in i deras bransch. Det verkar stämma eftersom de nyss skulle svarat på frågan om hur affärerna går.

 

Men tillbaka till ursprungsfrågan, hur går det för er?

Vi har det bra! Men alla anställda har jobbat hårt för det. Vi firar 10-årsjubileum i år men har ännu inte hunnit fundera på hur vi ska fira. Det är ju många som har det tufft nu men Corona-krisen verkar inte drabba oss riktigt. Man kanske väntar lite med att köpa den riktigt dyra Mountainbiken, men på det hela taget har vi samma tryck in i butiken. Vi har ju cyklar för alla!

Det har visat sig att tidigare lågkonjunkturer snarare gynnat cykelbranschen.

 

Vad är speciellt med Stampens Cykel?

Vi har expanderat naturligt och alingsåsarna har verkligen varit med oss. Vi är 8 anställda och försäljningen går riktigt bra. Cykelsäsongen blir allt längre och folk cyklar mer. Och så ser vi en fin ökning på intresset för elcyklar. Vi var tidigt med där och inom några år kommer varannan cykel vara eldriven.

 

Service och reparationer har alltid varit viktigt för oss och om du köper en cykel hos oss ingår fri service under hela cykelns livstid. Det är ju bra för kunden och så kan vi se till att cykeln håller längre. Det är win-win. 

 

Hur tänker ni framåt ?

Haha, vi har vissa saker i kikaren som känns spännande. Mer kan vi inte säga, avslutar Johan och Joakim skrattande.